Oefentherapie Cesar / Mensendieck

Jouw klacht…de zorg van een oefentherapeut Cesar / Mensendieck!

Beweeg je met klachten? Heb je last van pijn bij dagelijkse houdingen? Ben je uit balans? Met oefentherapie leer je de klacht herkennen, begrijpen en beïnvloeden. Je gaat naar de bron van de klacht en pakt de oorzaak aan.

Door uiteenlopende redenen kan het lichaam uit balans raken. Vaak heeft dit gevolgen voor de gezondheid. Ook lichamelijke aandoeningen kunnen leiden tot pijn, verminderde mobiliteit of een verstoorde ademhaling.

De oefentherapeut Cesar/Mensendieck van M’Praktijk maakt je bewust van de samenhang tussen je klacht, lichaamshouding en beweegpatroon. Bovendien krijg je inzicht in de manier waarop omgevingsfactoren en mentale factoren je lichaam en ademhaling beïnvloeden.

De oefentherapeut kijkt verder dan de klacht zelf

Eerst doen we onderzoek. We kijken daarbij naar je totale lichaamshouding en beweegpatroon in relatie tot de klacht. Vervolgens stellen we een persoonlijk en op maat gemaakt oefenprogramma samen.

Daarbij besteden we aandacht aan:

• houding
  • lichaamsbewustwording
  • manier van bewegen
  • belasting en belastbaarheid
  • ademhaling en
  • ontspanning

Het uitgangspunt van onze werkwijze is een actieve aanpak. Wij stimuleren je om doelgericht te oefenen en je beweeggedrag te veranderen. Hiermee kun je bestaande klachten aanpakken en toekomstige klachten voorkomen. De behandeling vindt meestal plaats in onze praktijk. Indien nodig behandelen wij in de omgeving waarin je de meeste beperking ervaart. Op deze wijze functioneer je beter op school, thuis en op het werk.